Danskerne er vilde med outlets
Ny undersøgelse viser, at mange er villige til at køre omveje for de gode tilbud.
Det skriver revisions- og rådgivningsfirmaet Deloitte i en pressemeddelelse.
I alt siger 45 pct. af danskerne, at de gerne går i outlet-forretninger, mens yderligere 16 pct. ligefrem er villige til at køre en omvej for at finde gode tilbud.
Det viser en undersøgelse foretaget af Epinion for Deloitte.
- Tidligere havde outlet-forretninger måske mest karakter af restlagre på udsalg, men i dag sælges også nye produkter, som af den ene eller anden grund ikke er havnet på hylderne i de normale forretninger. Den trend vil uden tvivl fortsætte, eftersom producenterne bliver endnu bedre skabe en helhedsoplevelse på tværs af strøgbutikker, e-handel og outlets, siger Peter Mølkjær, forbrugerekspert hos Deloitte, i pressemeddelelsen.
De sjællandske forbrugere er de mest begejstrede. Her siger 25 pct., at de kører målrettet efter outlet-forretningerne.
- Danmarks eneste egentlige outlet-by ligger i Ringsted, så det er måske ikke så mærkeligt, at sjællænderne er dem, der mest begejstrede for konceptet. Det viser dog med al tydelighed, at der stadig er et stort potentiale p det her marked, og at forbrugerne gerne vil være med, siger Peter Mølkjær.
16 pct. af danskerne er villige til at køre omveje for at få fat i de nye tilbud.